WTA a decis să schimbe modul în care își structurează turneele, trecând la categorii de turnee cu un nume mai ușor de înțeles pentru fanii tenisului, similare cu cele folosite în circuitul masculin.
Decizia a venit la pachet cu un rebranding și o nouă campanie de imagine, For The Game, campanie care scoate în evidență forțele și energiile care împing din spate acest sport. Rebrandingul aduce și prima schimbare de logo cunoscută de WTA după mai bine de 10 ani.
Punctul cel mai interesant pentru fani din această serie de schimbări de imagine o reprezintă alinierea de denumiri pe care WTA o face în raport cu sistemul folosit de ATP.
Asta aduce, în sfârșit, o consistență de comunicare într-un sport în care fanii sunt obligați să rețină multiple denumiri și formule de calcul, diferite de la un circuit la altul. E remarcabil că WTA a făcut acest pas de apropiere, astfel încât, din 2021, vom avea multă simplitate în ce privește categoriile de turnee.
Astfel, vom avea:
–Turnee WTA 1000 (care vor include fostele turnee Premier Mandatory și Premier 5; exemple: Indian Wells, Miami, Madrid, Cincinnati sau Roma)
–Turnee WTA 500 (fostele turnee Premier 700)
–Turnee WTA 250 (fostele turnee International)
–Turnee WTA 125 (fosta serie 125k).
Claritatea nu a fost dusă în mod necesar până la capăt și când vine vorba de punctele acordate, care vor rămâne la fel ca și în prezent. Ca atare, termenul de „WTA 1000” face referință la nivelul turneului, nu la numărul de puncte oferite câștigătoarei (așa cum e cazul în circuitul masculin).
Chiar și așa, e un masiv pas înainte, care oferă ceva limpezime într-un sport foarte fragmentat la nivel de organizare și comunicare.
Campanie nouă de imagine și în ATP
Lansarea noii identități a WTA a fost urmată și de o nouă campanie de imagine a ATP, centrată pe mesajul This is Tennis și pe ceea ce face special acest sport. „Asta înseamnă transpirație, durere, precizie, putere, perfecțiune!”, începe mesajul din spotul video-ul al campaniei, care promovează atât jucătorii, cât și turneele. Mesajul „This is” este adaptat în funcție de jucător. De exemplu, pentru Djokovic avem „This is No Limit. This is No.1″. Pentru Nadal mesajul este „This is playing every point as if your life depended on it”, în vreme ce pentru Federer mesajul ales este „This is the Love that lasts forever”.
Ambele campanii arată foarte bine și dau un suflu nou pe final de an unui sport care are în continuare multe lucruri de pus în ordine, dincolo de pandemie.