Simona Halep: "Sunt complet refăcută și gata pentru sezonul de hard". Ce efect pozitiv are noul ei contract
Adrian Țoca | 23 iulie 2014Simona a oficializat, azi, printr-o conferință de presă, primul parteneriat cu un brand 100 la 100 românesc, este vorba de Dedeman. Un contract multianual, despre care nu s-au dat publicității alte informații afară de faptul că valoarea anuală este de 500.000 de euro.
Simona Halep începe să monetizeze, în sfârșit, progresul fantastic făcut în ultimul an atât calitativ, cât și în clasament. Frumusețea poveștii vine însă din faptul că nimic din ce i se întâmplă bun Simonei Halep nu se rezumă doar la ea, ci se răsfrânge în mod pozitiv asupra întregului tenis românesc. Și nu numai.
Concret, Simona a oficializat, azi, printr-o conferință de presă, primul parteneriat cu un brand 100 la 100 românesc, este vorba de Dedeman. Un contract multianual, despre care nu s-au dat publicității alte informații afară de faptul că valoarea anuală este de 500.000 de euro.
Nimic anormal sau ieșit din comun aici, am mai spus-o și în alte medii că Simona nu doar că merită cât mai multe astfel de contracte, ci este genul de sportiv cu care orice companie mare și-ar dori, sau ar trebui să-și dorească, să se asocieze, să nu-și permită să nu se asocieze. Narativul tipic american, cum că Simona nu este deloc ușor marketabilă pe plan mondial, pentru că nu corespunde tipologiei sportivului ușor de „vândut” de către branduri, poate fi contracarat oricând printr-o strategie corectă la nivel de comunicare, care să pună accentul pe valorile care o reprezintă pe Simona. Până una-alta, un astfel de subiect n-ar trebui să existe în România, unde alternativele pentru brandurile care vor să comunice pe sport sunt foarte puține.
Sportivi precum Simona, cu o imagine publică ireproșabilă, în stare să genereze atât de mult entuziasm într-un timp atât de scurt, nu se găsesc pe toate drumurile, iar brandurile ar trebui să simtă și să înțeleagă asta.
Și în ce fel se răsfrânge în mod pozitiv asupra tenisului un contract, la urma urmelor, individual? Prin faptul că el cuprinde o clauză foarte interesantă asumată de Dedeman, liderul pieței de bricolaj, conform Ziarului Financiar. Anume că pentru fiecare nou magazin Dedeman pe care compania îl va lansa, Dedeman va construi câte un teren de tenis, în parteneriat cu Federația Română de Tenis. Iar planurile companiei prevăd deschiderea a 13 noi magazine, dintre care trei chiar anul acesta. Asta înseamnă, în teorie, 13 noi terenuri de tenis, despre care Dragoș Pavăl, președintele Dedeman, a spus că vor costa în jur de 30-35.000 de euro/teren.
Rămâne de văzut cum, dacă și în ce formă se va concretiza această intenție declarată, însă ideea e excelentă, o consecință indirectă a entuziasmului stârnit de Simona, de care vor profita mulți alții.
Nu e totul, dar e un pas. Unul dintre numeroasele idei de care tenisul românesc are nevoie, care n-ar fi fost posibile fără influența pozitivă a unui sportiv de talia Simonei Halep, și care, într-o strategie mai amplă corect implementată, și-ar putea găsi roadele în viitor.
Iar „strategie corect implementată” nu e doar un limbaj de lemn, rupt din comunicatele de presă corporatiste. Este un concept care îi implică pe toți cei implicați în tenis, indiferent de formă: antrenori, conducători, părinți, jurnaliști, formatori de opinie. Un moment de genul celui pe care îl avem acum în tenisul românesc nu se întâmplă pe fiecare an. Ca atare, trebuie înțeles și fructificat ca atare. Acum, nu mai târziu.
Simona e prima care înțelege. „Mă bucur foarte mult pentru acest parteneriat, mă bucur că Dedeman s-a gândit să construiască câte un teren de tenis pentru fiecare magazin deschis. Copii cu siguranţă vor fi atraşi de teren şi vor fi încântaţi să practice acest sport. Mă bucur că datorită acestui sport am ajuns să fac un parteneriat în România. Sper să dau şi eu ceva înapoi acestui sport, pentru că am primit foarte mult”, a spus ea la conferința de azi, conform Mediafax.
Potrivit Ziarului Financiar, Dedeman, companie controlată de fraţii băcăuani Adrian şi Dragoş Pavăl, era înainte de criză un jucător regional, de locul trei, pe o piaţă a bricolajului dominată la acea vreme de grupurile străine Praktiker şi Bricostore. Între timp, în urma unor investiţii de peste 300 de milioane de euro, care au dus reţeaua de la 12 la 37 de magazine cu acoperire naţională, Dedeman a ajuns cea mai mare companie cu acţionariat privat românesc, în timp ce piaţa de bricolaj este dominată autoritar de băcăuani.
Simona e gata de sezonul de hard, cu gândul la Turneul Campioanelor
La aceeași conferință, Simona, care a avut o săptămână de vacanță după turneul câștigat la București, a povestit că și-a reluat antrenamentele fizice și le va relua, curând, și pe cele de tenis. În State va pleca la începutul lui august, urmând să joace trei turnee consecutive: Cincinnati, New Haven și, bineînțeles, US Open.
„Sunt refăcută complet și am puterea de muncă să încep sezonul american, care nu va fi deloc ușor, dar am încrederea că va fi bine și acolo. Sunt jucătoare foarte puternice în circuit. Sunt aproape de primul loc, dar totodată departe. Toate meciurile le iau în serios, indiferent de adversară. Așa cum am făcut anul trecut rezultate foarte bune cred că pot face şi anul acesta. Trebuie să joc meci de meci cu gândul să ajung la Turneul Campioanelor„, a spus Simona, citată de Mediafax.
Simo a făcut anul trecut sferturi la Cincy, titlu la New Haven și optimi la US Open, dar deja și-a acoperit acele puncte din performanțele realizate în acest sezon. De altfel, discuția „apărării punctelor” e un subiect care, cum am mai scris, n-ar trebui să primească atât de multă atenție: punctele vin și pleacă, nu e obligatoriu să faci mereu aceleași rezultate la aceleași turnee. De altfel, Simona a spus același lucru, sub o altă formă: ” Nu vreau să mă sperii de faptul că trebuie să apăr aceste puncte, am încredere în mine” .
Pe de altă par, îmbunătățirea rezultatelor de anul trecut i-ar da o șansă să urce și mai mult în clasament: Na Li, locul 2 în lume, e la mai puțin de 200 de puncte distanță, în vreme ce Serena Williams, care are de apărat în jur de 4.500 de puncte în următoarele trei luni, ar putea deveni și ea vulnerabilă, dacă își va continua seria rezultatelor contradictorii din acest sezon.
IBAN RO51RNCB0079145659320001
Asociația Lideri în Mișcare,
Banca Comercială Română