“Miorlăiții nu câștigă Șlemuri. În tenis e la fel ca în viață: cei de treabă pierd”
“Dacă e să facem chestia asta, întâi și-ntâi va trebui să renunți la toate aiurelile de fată sensibilă. Uite, acum văd că ți se umezesc ochii. N-o să mai rezolvăm niciodată nimic dacă stăm cu toții și ne facem griji în fiecare secundă pentru sentimentele tale. Eu o să-ți vorbesc pe șleau și tu să-mi vorbești pe șleau. Fără abureli, ok? În al doilea rând, avem nevoie de o revizie totală de imagine.” | Ilustrație de Karolis Strautniekas
Citatul din titlu îi aparține antrenorului Todd Feltner, un tip de vreo patruzeci și ceva de ani, vestit pentru abordarea de tip killer din circuitul de tenis masculin. Omul deconstruiește jucători pentru ca mai apoi să îi reclădească la loc sub forma unei noi specii: aceea de campioni. Charlotte Silver, alintată de apropiați și de fani cu numele de Charlie, tocmai s-a deconstruit singură, după ce a trecut la Wimbledon printr-o accidentare cumplită, urmată de o intervenție chirurgicală complicată. Așa că, sub presiunea unui viitor incert, își dorește să pună odată mâna pe Sfântul Graal tenisistic: un titlu de Grand Slam. Pe cine o să sune?
Aceasta este, în mare, intriga unui roman scris de Lauren Weisberger, intitulat în engleză “The Singles Game”, tradus în română “Tenis cu diavolul“ și apărut la Polirom anul acesta. Weisberger, fan tenis, este autoarea celebrei cărți Diavolul se îmbracă de la Prada, care a stat la baza filmului și mai celebru cu același nume. Asta înseamnă că are o rețetă de succes pe care nu se sfiește să o aplice și în această carte inspirată din lumea tenisului profesionist: un mix de realitate și ficțiune, sprijinit pe o plăcere evidentă de a descrie lumea celor bogați, frumo