TreizeciZero Fed Cup
_P4A1486
Camelia Butuligă

perspective:
România talentată şi cultul românilor

21-04-2014

Gata, am luat şi bacaloriatul ăsta. Cu emoţii, cu ceva bâlbâieli, atât pe teren cât şi în afara lui (idee de reclamă: să donăm FRT o prelată pe care să scrie treizecizero?), dar totul e bine când se termină cu bine. Serbia a luat şi ea un punct, ca să nu plece cu mâna goală, România a jucat în sfârşit acasă cu tribunele (aproape) pline şi a promovat după 15 ani în Grupa a doua mondială. Happy end. Dar nu vreau să vorbesc doar despre tenis azi, ci şi despre ceva mult mai profund: despre atitudine. Şi despre motivul pentru care românii sunt mişto.

Cum ziceam şi în avancronică, fetele erau favorite teoretic, dar pe teren lupta n-a fost simplă deloc. N-a fost simplă pentru că sârbii sunt sârbi. Şi pe deasupra, nu joacă tenis deloc rău. Uitându-mă cum le încurajau frenetic băieţii aceia înalţi din loja sârbească pe Ana şi pe Bojana, aproape sărind pe teren şi revărsând un potop de cuvinte guturale după fiecare winner, am gândit acelaşi lucru pe care l-am gândit în 2011 când m-am dus la Belgrad pentru Cupa Davis: „Băi, cu ăştia nu te pui; daţi naibii sârbii”.

Era prima mea vizită în Serbia şi la o primă ochire, iată ce am văzut. Aproape toţi sunt înalţi şi altletici, şi bărbaţii şi fetele (Ana nu e excepţia, e regula); toţi ţi se uită drept în ochi când vorbesc cu tine; dacă zic că vin la două, la două fix au venit; sunt parolişti şi atât de cinstiţi că în taxiuri îţi dau restul până la ultima monedă şi se uită la tine ca la maşini străine când tu, ca bucureştean sadea, vrei să le laşi bacşiş. Şi pe deasupra, au nişte patiserii divine. Numai lucruri bune până acum, nu?

Şi totuşi. Tot timpul cât am stat în Belgrad am avut o vagă senzaţie de nelinişte, ca şi cum ar fi existat un curent întunecat pe care-l ghiceşti şerpuind pe sub apa calmă şi frumoasă de la suprafaţă. Senzaţia aceea de „la o adică… ăştia nu ştiu multe.” Prima oară am crezut că e din cauza războiului, că ecourile lui au rămas cumva întipărite în atmosfera emoţională a locului. Dar apoi m-am gândit: dacă războiul nu e cauza, ci efectul acestei combativităţi şi al acestui miez inflexibil şi întunecat pe care-l simţeam în felul în care mi se uitau în ochi oameni necunoscuţi pe stradă?

Am observat că noi românii avem aproape un cult al sârbilor. De câte ori n-am auzit: sârbii sunt uniţi, sârbii sunt luptători, sârbii sunt aşa şi pe dincolo, de ce nu putem să fim şi noi ca sârbii? Da, aşa e, sârbii sunt şi luptători şi uniţi şi mai cinstiţi decât românii. Cu toate astea, vreau să vă spun: îmi plac mai mult românii. Pentru că au mai mult umor, inclusiv la adresa lor, pentru că nu se iau aşa de mult în serios, pentru că nu sunt atât inflexibili. Şi pentru că nu sunt scary aşa, aiurea în tramvai, cum a fost azi tipul de doi metri îmbrăcat în trening sârbesc, cu o geantă de felcer în mână şi care m-a făcut să mă lipesc de un zid după ce mi-a zis pe un ton care-ţi îngheţa sângele în vine: „Pardon!”

„Hai Sorana, că eşti mai bună decât ea. Şi mai frumoasă!” a strigat un tânăr din tribună azi. M-am distrat şi m-am gândit cum se compară această încurajare, atât de românească, lejeră şi hâtră, cu încurajările pline de consoane rostogolite pe voci groase de tabăra sârbă. E adevărat, sârba, ca orice limbă slavă, are dezavantajul ăsta că sună ca klingoniana de agresiv (poveste adevărată: un amic polonez vorbitor de rusă, masterand la Napoli, a băgat groaza în toţi borfaşii napoletani din cartierul rău famat unde stătea după ce a răcnit la ei de vreo câteva ori nişte cuvinte ruseşti care în traducere însemnau: „Sărut mâna, ştiţi cumva cum ajung la gară?”).

Neagu Djuvara, care este prin natura meseriei sale de istoric, expert în România şi români, a fost întrebat odată într-un interviu care este trăsătura care-i defineşte pe români. Dl Djuvara a râs, s-a gândit căteva secunde şi cu acea luminiţă care-i sclipeşte în ochi a răspuns: „Românul? Românul este talentat!” Era un răspuns jumătate în glumă, jumătate serios, dar foarte adevărat. Românul este talentat şi-n sensul rău, adică se bagă deseori unde nu-i fierbe oala şi se dă expert în tot şi-n toate, dar este talentat şi în sensul bun: adică versatil, ingenios, creativ, adaptabil.

Numai dacă te uiţi la echipa de tenis a României, vezi un peisaj foarte talentat şi polivalent: nicio fată nu seamănă cu cealaltă, nici la fizic, nici la personalitate, nici la joc. Toate sunt diferite, toate au ce-ul lor, toate aduc nuanţe diverse pe teren. Deplasarea Simonei, loviturile ei elastice şi precise, defensiva ei die-hard care toacă nervii adversarei, lipsa oricărei ezitări în atac. Loviturile blitz ale Soranei, atât de repede pleznite că abia le vedeam, serviciul ei greu, felul nonşalant în care se conecta la retururile acelea năucitoare de parcă ar fi strivit vag plictisită o muscă enervantă. Până şi fluctuaţiile lor psihice sunt diferite: când Sorana e sus, e foarte sus, când e jos, e foarte jos, la ea totul e la suprafaţă. Pe Simona în schimb o vezi spumegând în adâncul ei şi când se bucură, se bucură cu aceeaşi seriozitate intimidantă pe care-o mai vezi la Serena sau la Nadal. Pe Irina şi pe Monica nu am apucat să le vedem în weekendul acesta, dar au şi ele stilurile lor cât se poate de personale, Monica atât de personal că nu mai joacă nimeni în circuit ca ea.

Da, suntem pestriţi, şi nu semănăm unul cu altul, şi nu suntem toţi traşi la linie şi înalţi şi dârji ca sârbii. Dar cred că în diversitatea şi în flexibilitatea asta stă puterea noastră şi înţelepciunea noastră. Pentru că aşa cum suntem, o scoatem cumva la capăt, în felul nostru, spunând şi nişte glume pe parcurs. Da, n-avem prelate, da, facem greşeli neforţate şi duble, da, pierdem seturi de la 5-2, dăm bacşişuri prea des, ni se face frică, avem emoţii, ne dăm cu stângul în dreptul. Dar pe de altă parte, cum spunea şi Neagu Djuvara, suntem talentaţi, în ultimul timp la tenis mai mult decât la altele şi ar trebui să ne dăm mai mult credit pentru asta. Ar trebui ca noi românii să avem în primul rând cultul nostru şi să-i lăsăm pe sârbi cu dârzenia lor. Că şi dârzenia asta, e cu dus şi întors. Iar în weekendul ăsta dârzenia sârbească a pierdut la talentul românesc, care nu numai că e mai bun, dar e şi mai frumos 😉

 

  • sorin-arges

    Total de acord !
    Sa ai curaj (stiind prognoza meteo !) sa joci fara prelata un asemenea meci … intr-adevar tipic romanesc !

    Si ca sa fiu in ton cu articolul, culmea e ca ne-a iesit pana la urma !

  • Adrian Vandras

    Extraordinar, Camelia! La inaltime ca intotdeauna, mi-ai uns sufletul asa de dimineata :) Ai reusit asta cu o atitudine rar intalnita la fratii nostri romani. Si eu sunt de aceeasi parere, ca noi, romanii, suntem un popor frumos si sunt atat de multe lucruri bune despre care lumea ar putea vorbi, gandi… Dar toata lumea vede doar lucrurile negative. Iti multumesc ca mi-ai deschis ziua aducandu-mi un zambet pe buze.

    Iar partea asta: “poveste adevărată: un amic polonez vorbitor de rusă, masterand la Napoli, a băgat groaza în toţi borfaşii napoletani din cartierul rău famat unde stătea după ce a răcnit la ei de vreo câteva ori nişte cuvinte ruseşti care în traducere însemnau: „Sărut mâna, ştiţi cumva cum ajung la gară?”” a transformat zambetul intr-un ras in hohote grozav. Multumesc, Camelia. Mereu o placere sa iti citesc articolele.

  • FairPlay

    Am “decit” o singura completare: doar romancele si-au luat “bacaloriatul” in fata sirboaicelor! In schimb pe baietii nostri, asa talentati, frumosi si buni cum ii avem, la sporturile pe echipa nu-i prea vad facind fata dirzeniei sirbe.

    Da’ vorba Cameliei: romanii sint misto, fac misto si citeodata iese misto. Da’ zau ca mi-ar placea in natia noastra mai putin misto si mai multa atitudine. Pentru ca nu cred ca atitudinea este inscrisa in codul genetic al vreunei natiuni.

    Si, ca incheiere, complet off-topic, o dorinta: ce bine ar fi daca s-ar scoate din manuale balada Miorita! Poate asa am avea o sansa sa ne educam altfel generatiile viitoare.

    • sorin-arges

      Asta cu Miorita e ceva mai complicat … las-o acolo unde e. Numai cei care nu pricep mesajul o tot balacaresc.

      • FairPlay

        Da, este intr-adevar mai complicat. Sa ne amintim de disputa dintre Agarbiceanu si Blaga… oameni pe care nimeni nu-i poate acuza ca “nu pricep mesajul”!

    • Andrej

      Perfect de acord cu tine in privinta Mioritei. Daca autorul ar fi fost cunoscut as fi militat pentru retragerea cetateniei (fie si postmortem) pentru grave deservicii aduse poporului.
      Mi-a traumatizat si mie copilaria.

      • mishu

        Pai, depinde cum iei si “Miorita” asta… Eu as recomanda, asa, ca sa ne impacam cu noi insine, s-o abordam mai domol, mai putin ca pe un imn de (non)lupta sau un indreptar (corporatist) de viata ci mai curand ca pe o intelegere a vietii privita mult mai de sus decat glia noastra stramoseasca sau chiar Pamantul nostru atat de albastru…. Exista si rosturi ale vietii-mortii altele decat cele imediate si functionale. Sau, ma rog, asa visez eu :),
        Oricum, “eradicarea” Miioritei e o idee de cea mai dulce naivitate…Ca si ideea ca in copilarie te poate traumatiza o simpla balada. Sa fim seriosi, ideea asta cu fatalitatea si cu frana pe zborul propriu, cauzate de Miorita, devin la moda in alta varsta :)
        Inversunarea asta suna oarecum asemanator cu injuraturile romanilor care “prind” alte cetatenii si vor sa se detaseze de radacini ca si cum asa ar rezolva ceva, si-ar dobandi alta identitate…

        • Andrej

          Ma deranjeaza radacinile crestine foarte adanci ale romanului (prezente si in Miorita dealtfel) si mi se pare total neadecvat sa supui copii de clasa a 5-6-a la asa ceva. Pur si simplu mi se pare refugiul omului slab, un fel de alibi pentru a nu incerca sa-si realizeze visele in timpul vietii. O cale spre o viata neimplinita visand la cai verzi pe pereti in viata de apoi.
          Eu sunt de parere ca in loc sa te rogi ca cei dragi sa fie sanatosi e mult mai util sa-i convingi sa faca jogging de 2-3 ori pe saptamana (cu cateun sut in fund daca e nevoie).
          Stiu care e interpretarea general acceptata a baladei, insa eu nu simt decat resemnare citind-o. Chiar atat de putin apreciaza romanul viata? Vreau sa cred ca viata este mult prea pretioasa pentru a accepta cu atata seninatate posibilitatea finalului.
          Ce ma enerveaza este ca Miorita chiar ilustreaza perfect profilul psihologic al romanului, natura contemplativa, atitudinea pasiva, religios-pacifista, tendinta de a accepta orice tampenie care e pe cale sa i se intample, fara a sa revolta catusi de putin.

          Oh well, poate nu am reusit eu sa patrund tainele crestinismului si ale Mioritei.

          Rant over.

          • mishu

            he-he-he….e buna asta, in log de rugaciuni, jogging…bun sfat… :) (pai, de ce s-ar exclude ?!?)
            cred ca tu confunzi studiul unei opere cu impunerea mesajului ei. Miorita, ca opera literara exista si numai talibanii pot spune ca a fi informat despre asta, asa, ca fapt de cultura, doare.
            Eu n-am auzit de vreun profesor care sa le spuna copiilor, “stati, ma, pe spate, si asteptati, muriti si nu miscati un deget…..”, c-asa ne invata Miorita.

          • Andrej

            “Eu n-am auzit de vreun profesor care sa le spuna copiilor, “stati, ma, pe spate, si asteptati, muriti si nu miscati un deget…..”, c-asa ne invata Miorita.”

            Nimic de obiectat in privinta operei literare (chiar nu fac confuzia de care zici tu), insa cred ca Miorita este considerata putin mai mult de atat, ceva reprezentativ. Pur si simplu nu gasesc niciun motiv de mandrie la atitudinea ‘fie ce-o fi’ sau ‘ce-o vrea al de sus’ a ciobanului.

            p.s.: Chiar o sa o recitesc, sa vad daca o percep altfel decat in urma cu 12-13 ani

          • Doctor Z

            Eu pun pariu ca Miorita a fost scrisa/adaptata de Strularie, cu dedicatie pentru un popor talentat, ca sa stam la locurili noastre :)

  • Guest

    Super, Camelia! Ma bucur ca existati, mai ales intr-o zi ca Duminica (nu am avut posibilitatea sa vad niciun meci ). Felicitări vouă pentru minunatia asta de site si felicitări fetelor pentru calificarea, zic eu, istorica pentru tenisul românesc !

  • http://dicanel.blogspot.com/ dicanel

    Domnilor… și doamnelor, aveți o plăcere sadică în a ascunde articolele prin blog/site. Nu știu alții cum le găsesc, dar eu foarte greu. Astea cu Fed Cup nu apar în fluxul RSS, pe prima pagină eu nu le văd – în afară de cel cu redescoperirea Soranei. Cred că site-ul e prea complicat pentru un țăran simplu ca mine. Câteodată am noroc să găsesc un link pe twitter sau pe mysport, că, altfel, n-aș găsi unele articole. Iar cele mai vechi de un an, când eu nu auzisem de 30-0, chiar nu știu cum să fac să le găsesc – decât din pură întâmplare, când mai puneți câte unul la referințele articolelor noi.

    În fine, mă îndoiesc că sârbii sunt așa de cinstiți și punctuali – spre deosebire de noi -, dar sunt simpatici, oricum, și, într-adevăr, mult mai sportivi decât noi. Iar cu Monica mai joacă fetele, că n-au încotro. Una peste alta, e un articol drăguț și amuzant.

    • Toma

      Și eu cred că mai trebuie lucrat la format sau la organizarea arhivei. E păcat de unele articole pe care nu le mai găsești.Nimic despre turneul de la București?

  • ilovetennis

    Camelia, iarasi, gand la gand cu bucurie, tocmai ce-am postat niste consideratii personale legate de sarbi la articolul despre reusita Soranei. Mare dreptate ai, romanii sunt mai faini, mai pitoresti si mai autentici, e cumva firesc, noi i-am inspirat pe Caragiale, dar si pe Enescu. Eu nu fac in niciun fel parte din grupul admiratorilor darzeniei sarbesti, pentru ca nu simt ca atitudinea asta de luptatori cu care se mandresc ei are in spate o motivatie nobila, de a fi mai buni decat ei insisi sau decat o varianta a lor din trecut, ci mai degraba o dorinta inversunata de a le arata altora ce tari sunt ei, ceva de genul “in your face!” extrem de deranjant, o patima care ii face de multe ori sa recurga la orice mijloace pentru a castiga. Asa ca da, e mai frumos si mult mai distractiv la, cu si printre romani.

    • Doctor Z

      Poate poti fi mai specific cind te referi la ‘orice mijloace’ folosite de sirbi pentru a cistiga. Ca apoi pot sa-ti dezvalui eu niste metode folosite de anumiti romani de a cistiga meciurile de tenis (nu ma refer la tenis profesionist, ci la cel amator, jucat prin ligi in toata lumea asta).

  • Radu Marina

    …si eu ma gandeam intr-o zi la o declaratie a Soranei de acum ceva vreme in care spunea ca “suntem foarte diferite, suntem ca un curcubeu”. Suntem intr-adevar mai diferiti (din mai multe punctele de vedere) dar o sa ma refer strict la tenis si o sa dau cateva exemple de tari unde tenisul e jucat practic aproape la fel, fata de noi, unde lucrurile sunt chiar diferite (avem forta, avem finete, avem precizie, avem aparare, avem lift). Cehia – jucatoare de mana stanga, foarte masive, cu o forta impresionanta; Rusia si Germania – mingi plate, cat mai plate, serviciu cat mai tare, accentul cazand pe forta, cat mai multa forta; Spania si Italia – un joc liftat, un joc de anduranta bazat pe multe lovituri de pe fundul terenului. Deci..chiar avem niste jucatoare (pe langa alti si alti oameni deosebiti, talentati si bineinteles diferiti) speciale, diferite si valoroase!

  • florin78

    Superb articolul intradevar romanii sunt talentati si ingeniosi si ma bucur ca niste fete superbe si atat de difertie ca stil au reusit sa invinga o chipa sarba de o darzenie caracterisctica. E un bun exemplu pentru celelalte sporturi ce au resusit fetele la tenis. Bineinteles suntem talentati si pasionali suntem suntem romantici pentru ca suntem latini. Cultura si arta promovata de tarile latine e mult mai bogata de cat cea din tarile slave.
    In materie de sport sarbii totusi sunt de admirat pentru modul cum isi construiesc echipe la toate marile sporturi de echipe: baschet, volei, handbal, polo etc Am uneori curiozitatea ca iubitor de sport sa vad rezultate la aceste dicipline si raman uimit cum la toate categoriile de varsta aceste echipe ale lor participa la campionate mondiale si europene si cu rezultate mai mult decat satifacatoare. In schimb ei nu au avut succesele noastre la marile sporturi individuale olimpice: gimnastica, atletism, scrima etc. Ar fi ideal sa putem sa avem si una si alta dar cel mai important este sa se creeze cadrul educativ si de formare a viitorilor sportivi pentru ca suntem o tara mare si e nevoie de o baza de selectie si mai mare pentru toate sporturile si mai ales cele pe echipe unde performantele parca sunt mai bine mediatizate.
    Imi aduc aminte cum am luat contact prima data cu sarbii ca si natie de sportivi. Era prin anii 90 si la ziua Colegiului Traian din Drobeta Tr Severin au fost invitati liceeni de la un liceu infratit de peste Dunare dintr-un mic orasel. Au avut loc competitii la fotbal, baschet intre cele doua echipe ale liceelor. Daca la fotbal am rezitat cat de cat la baschet am fost pur si simplu spulberati si erau simpli liceeni nu erau de la o scoala sportiva dar cultura lor de a practica sporturi pe echipa ii face pe toti copii lor sa aleaga cel putin un sport in anii junioratului si multi il practica apoi de performanta. In acest aspect noi suntem in urma cu mult fata de ei desi cred ca prin talentul pe care il avem in diverse domenii cred ca am putea sa reusim, doar am fost odata campioni mondiali la handbal cand francezii, nemtii si spaniolii nu stiau ce e acest sport si cum se joaca.

    • sorin-arges

      Rugby nu s-a jucat ? Pacat ….

      • florin78

        Da nu s-a jucat :) ei nu au idee de asa ceva, probabil aici castigam cu handicap mare.

    • mishu

      mai putin nemtii, totdeauna ne-am luptat din greu cu ei la handbal.

      • Doctor Z

        Mishu, te-ai deszapezit sau inca mai faci ture de stadion, timp in care Doctorul…lucreaza :)
        Unde-ai disparut, hai la Madrid, sa ma vezi in toata splendoarea, hai ca te dotez cu un tricou bestial cu treizecizero, nu mi-a iesit pasienta cu care te faceam k.o. (asta pina la Basel, desigur, if you know (but you don’t) what I mean :)))
        Cit mai e scorul, anyways? Parca aveam ad-in luna trecuta :)

        • mishu

          Salve, Dottore !… Ce sa spun, recunosc ca sunt plin de restante, pe langa alte pacate… incerc, incet-incet sa recuperez…
          Ca sa vin la Madrid, bine-ar fi sa ma dotezi si cu o saptamana libera :), poate faci vreo vrajitorie, ca eu de vreun an ma tot chinui si nu-mi merge… :)

          • Doctor Z

            Tu crezi ca cineva mi-a dat mie liber o saptamina?
            Dar nu-i pe vrute, e pe facute :)
            In viata e ca in tenis: the sky is the limit, totul e sa ai imaginatie! :)

      • Doctor Z

        Mishu,
        Ai felicitat Stinca de ziua ei? Pai ce facem, iar ramii o tura in urma?
        Si vezi ca o cheama Georgiana, nu Giorgiana, if you know what I mean :)

  • Marc_ro

    Vin cu o presupunere
    Daca n-au tras prelata special sa duca meciul Simonei in alta zi, asta pentru ca pentru Duminica nu aveau vandute bilete.

    • http://www.george2210.blogspot.com george2210

      Romanii au talent si la teoria conspiratiei!

    • marian

      Si daca aveau era degeaba. A plouat toata ziua incepand cu ora 14. mai bine un teren acoperit :).

    • guest

      aveau bilete vandute si pentru duminca, cu biletul de sambata am putut intra doar la meciul intrerupt apoi arena a fost evacuata si au fost permise doar persoanele cu bilet de duminca.

  • Doctor Z

    Eu nu stiu cit de talentati sunt romanii, or fi, ma rog, sunt, stiu :) dar nimic nu-i mai adevarat decit un antrenor american cu darul de a COMUNICA!

    Va prezint cum l-a captivat astazi pe ‘stelarul’ meu astazi un american platit cu fix 150$ pe ora, fix 10 ore pe zi, fara exceptie, in fiecare zi si nenegociabil.

    Nu i-am spus, dar la ce-am vazut, as fi ‘negociat’ dublu, halal de mama lui care l-a facut sa fie MARE antrenor.

    Nu l-am vazut atit de rosu in obraji pe Andrei niciodata dupa nici jumatate de ora de antrenament. Si nici vreun antrenor transpirat, ca Steve H, noul sau antrenor. Enjoy, de-acum avem cu cine (apropo, lectia asta e un cadou pentru toti care vor sa invete tenis de la un PROFESIONIST):

    https://www.youtube.com/watch?v=QK4nMnZJnOs&feature=youtu.be

    • Dragos Gavrilescu

      Doctore – fiecare cu darul lui. Despre asta e chiar articolul Cameliei. Ce avem noi si n-au altii. Invatam si noi romanii sa comunicam. 50 de ani, totul a fost la bancuri sau la barfa. Nu a existat cultul muncii / profesiei si ca atare toata comunicarea era personala. Asa ca sa nu ne auto-mutilam, sa
      evoluam.

      • Doctor Z

        Da, recunosc ca progresul e evident, l-am testat luna trecuta la Bucuresti, insa tot ani lumina mai sunt pina la echipele din Champions League :) Tot la retrogradare luptam, an de an :)
        N-as putea spune ca nu a existat cultul muncii in anii aceia. Problema e ca din lipsa de competitivitate reala, in industrie, sub comunism, sistemul de valori a inceput sa fie afectat. Virfurile si-au facut loc si au izbindit, insa mult prea multi cu potential au fost inecati de incompetenta din jurul lor. Incompetenta creata din slabiciune, amatorism si, poate primordial, nepotism. Tare ale societatilor apuse in care a existat si si-a creat identitatea poporul roman.
        Dar hei, aici discutam despre tenis, unde nu se vad decit virfurile :)

    • Doctor Z

      Pentru cine e interesat de detalii, am postat la articolul despre juniori o analiza a acestui formidabil antrenament.

    • Ionel Iordache

      Da,bun ritm,antrenorul vorbeste putin si pozitiv,baiatul se misca bine si loveste mingea relaxat si cu placere!Incerc sa-mi imaginez ce antrenor avea ,daca acest antrenament bun,corect,este ..formidabil.Eu fac cu baiatul meu acest tip de antrenament zilnic..gratis,nu pe 150 de dolari pe ora!!Bafta multa!

      • Doctor Z

        Da, mersi, asta-i viata in America, zeii sunt scumpi. Fac si eu cu al meu…gratis, insa nu compileaza intotdeauna la fel. Tu ce fel de lamuritor folosesti? :)))

        Despre celalalt antrenor, e unul foarte bun ca tehnica, insa nu prea ii explica, e plictisit. Inca il tin si pe el, ca sunt destul de complementari.

  • Andrej

    Romanii se asemana cu fotbalistii africani. Daca ai cativa in echipa ta, te ajuta sa prosperi, prospera si ei. In schimb, daca echipa e formata exclusiv din ei, este haos total si nu se ajunge nicaieri. Se faulteaza intre ei. Nu-si pot alege un lider.

    • Patrick

      Scuze daca am modificat comentariul dupa atâtea critici constructive, multumesc celor în cauza care m-au dumirit.
      Desi tematica este “România talentată şi cultul românilor”, interventiile simpatice sunt binevenite. S-auzim numai de bine.

      • Andrej

        Handbalul si sarbii nu sunt domenii de interes pentru mine, asa ca nu pot sa ma pronunt.
        In ceea ce priveste toleranta romanilor, eu o pun mai degraba pe seama atitudinii de supusi cu care am fost obisnuiti. Adica ne ofensam foarte usor dar zambim si injuram in gand, astfel dand impresia de toleranta.

        Later edit (BTW, nu e frumos sa modifici comentariul dupa ce s-a raspuns la el)
        De unde ai dedus ca nu agreez romanii? Nu este adevarat. Nici nu pot concepe sa nu traiesc inconjurat de ei. Sunt frumosi, destepti si au simtul umorului (nu toti, se pare). Doar ca uneori, s-ar impune sa-si mai ia cateun sut in fund si sa fie trimisi la munca, sa mai lase deoparte contemplarea and just make shit happen. Si aici ma includ si pe mine.

        • Doctor Z

          Nu pot sa nu remarc ca…Camelia (sa mor daca se poate evita cacofonia aici) a scris, cu talentul ei unic, inca un articol touchy…
          Eu declar aici ca mi-a placut TOT punctul tau de vedere, mi s-a parut foarte de bun simt, extrem de adevarat, si extrem de util.
          Cind e vorba de romanism, nu se recomanda pentru well being sa asculti Zamfir, mai degraba Stratan :))))

          • Andrej

            Yep, she touched a nerve here. She has a gift :D.

      • Razvan Banciu

        domnule “fratele miresei”, mai ușor cu calul pe scări, că se strică treptele! comentariul dvs. este de mult mai otrăvit decât cel la care ați făcut referire și care este mai degrabă simpatico-nevinovat.
        fiecare specie, nație sau rasă are caracteristicile ei morfologico-anatomice și performează în funcție de ele. alergătorii de demifond și fond de mare calitate sunt aproape exclusiv africani, baschetul este un sport al afro-americanilor, în schimb voleiul, handbalul, hocheiul sunt la polul opus, cu doar mici excepții. exemplele ar putea continua, dar nu vreau să vă răpesc timpul.
        echipele africane de fotbal, mustesc de talent, dar, beleieve me, păcătuiesc mult la capitolul disciplină tactică. sunt câteva care au de mai mulți ani antrenori străini (iar o să mă acuzați de cine știe ce…) dar și-au pierdut mult din farmecul natural, dovadă ultimele ediții ale Cupei Africii pe națiuni, unde spectacolul a lipsit.
        atât deocamdată și vă rog să considerați faptul că mi-am permis să vă răspund o “discriminare pozitivă”, ultima în ceea ce vă privește…

        • Patrick

          Va multumesc pentru reply si scuze daca al meu comentariu v-a indispus. Mi-am insusit critica dvs. la obiect.
          Pace si armonie.

  • brisco

    Foarte inspirat titlul articolului , o caracterizare care nu este deloc departe de adevar in ceea ce priveste talentul , in orice domeniu avem sclipiri si realizari ce isi au originea in talent , problema noastra este legata de cultul romanilor ca natie in general . Noroc cu exceptiile de rigoare si fetele noastre chiar sunt o exceptie la ele talentul este completat de minune de multa munca , determinare si dorinta de a realiza niste rezultate mari pentru echipa Romaniei . Din pacate efortul fetelor nu a fost insotit si de efortul publicului care a avut o prezenta modesta avand in vedere importanta si valoarea participantelor . Este nefiresc ca arena sa fie pe jumatate goala , chiar daca au fost Pastele , echipa Romaniei trebuia sa fie sustinuta de o arena plina cu suporteri adevarati . Au fost citeva zeci in fiecare sector ( deci in total citeva sute ) care au creat o atmosfera super si au incurajat echipa asa cum trebuie facut intr-un meci international intre echipe , dar destui de multi care au avut doar rolul de spectatori ai unui meci de tenis . Sigur , trebuia si federatia sa se implice in a crea o atmosfera de meci de cupa , prin distribuire de stegulete , eventual crearea unui sector de suporteri studenti ( sau copii de la cluburi , insa probabil acestia erau copii de mingi !) care sa fie toti echipati in tricouri in culorile noastre , baloane , etc. Insa acestea sunt lucruri care tin de cultul romanilor care asa cum mentionam nu este pe acelasi palier cu talentul nostru . Pacat . Dar lasand la o parte aceste aspecte mai degraba critice , si vazand partea buna a lucrurilor , au fost partide de tenis intense cu mult dramatism , in care Sorana a stiut sa exploateze foarte bine suportul publicului care a incurajat-o mult si tot timpul , obtinand doua victorii mari pentru ea si Romania , in schimb Simona cred ca fost putin coplesita in meciul cu Ivanovici , presiunea a fost mare , stia ca toti din tribune asteapta de la ea o victorie , si din pacate nu a reusit , dar asta si pe fondul unui joc foarte bun a lui Ivanovici , care a fost provocata de micile rautati firesti ale tribunei ( “Do you remember Sofia ” sau ” One more please ” dupa un prim serviciu gresit ) si a raspuns cu determinarea specifica sirbilor . Dar in final totul a fost perfect ca rezultat , felicitari fetelor pentru acest rezultat mare si asteptam din nou sa va vedem jucand pentru Romania . Multumim .

  • Any

    Inca o data Camelia este geniala!! Multumim!

    • magus1349

      Camelia “ruleaza”!

  • Doctor Z

    Da, amuzant articolul, insa eu cu un ochi rid si cu unul pling. Fiindca amuzant sunt si eu (oho, si inca…cit), talentat nu mai spun :)…insa cumva n-am reusit sa ma adaptez intre…talentatii mei si mi-am luat lumea in cap, acum regret cumva, insa fara nici o ezitare. Si stiu si unde rezida atitudinea asta. Romanii alcatuiesc cea mai buna liga care a avut fix 23 de milioane de echipe cindva (acum au mai ‘retrogadat’ citeva milioane, bashca vreo 19 milioane au disparut din fasha, ca sa zica asa, mai touchy…( Adica romanul, talentat fiind, functioneaza perfect in echipe de maxim unul :) Si ii vad la nivel inalt, in meseriile lor, doctori, ingineri, cercetatori, aici, in State. Intr-un mediu competitiv, si motivat corespunzator, romanul face prapad. Singura mea dilema e ca si altii sunt talentati, iar daca nici sirbii nu sunt, atunci nimeni nu mai e. Si totusi ei sunt condusi, TOTI, de o trasatura care le va asigura perenitatea, ca popor: ei sunt UNITI!

    • laura

      Ai dreptate cumva dar daca ma gindesc bine nici romanii nu au disparut ca popor si nu vor disparea , iar ce vroia sa spuna Camelia nu este ca nu au si sirbii talent , au , dar romanii au pe linga acel talent au si simt artistic , asa am inteles eu mesajul.

      • Doctor Z

        Poti sa elaborezi? :) De unde stii ca sirbii n-ar fi artisti? :)

        • laura

          Pai din ce am vazut eu cu ochiul liber.E adevarat ca sint profana dar asta e strict parerea mea.De ex Hane imi place mai mult decit orice jucator sirb(chiar si decit Nole citeodata),la fel cum de Simo imi place mai mult ce fel de tenis practica decit …….de Ana.:))O fi o doza de subiectivism , dar asa vad eu lucrurile.Si imi plac oamenii care atunci cind te privesc nu ingheti , ci te fac sa te simti bine……….

          • Doctor Z

            Bine atunci sper sa ma recunosti la Madrid in multime dupa privire :) De obicei tai respiratia daca vreau :)

          • maisafie

            Sarb undercover :)

          • Doctor Z

            Hajde, ca nu-s undercover :)

  • mosox

    Nu am prea laudat acest site pentru ca regula este sa arati ceea ce nu e bine nu ceea ce merge. E un site foarte bun si articolele sunt la un nivel considerabil mai inalt decat in alte zone ale gazetariei sportive din Ro (meritul celor care se ocupa) DAR:

    Acest site este prost conceput, complicat, dpdv al designului e un dezastru si nu se ridica la nivelul continutului. De ex. acest articol care e acum pe prima pagina va disparea undeva in maruntaiele site-ului.

    Multe articole care au fost pe prima pagina nu sunt de gasit nicaieri. Pur si simplu se scot uneori la lumina unele din articolele din arhiva, acces la aceasta arhiva nu exista. Am intrebat un web designer ce parere are despre acest site si raspunsul a fost ca interfata e proasta, accesibilitatea e dezastruoasa, nimic nu e logic si in general e un model extrem de slab, potrivit pentru un mic blog in nici un caz pentru un site de succes. Nota a fost de 3 din 10. Poate site-ul si-a depasit limitele initiale.

    Nu ma credeti pe cuvant, consultati si alti web designeri, ca unul care a implinit 20 de ani pe Internet si am vazut mii de site-uri (sau saituri, vorba dlui Pruteanu, Dzeu sa-l ierte) pot sa spun ca rar am vazut asa ceva, mai ales in ultimii ani.

    Pacat de continut, deocamdata e branza buna in burduf de caine. Delicitari Dlui Toca, Cameliei si celorlalti pentru efortul depus din timpul lor liber.

    • Doctor Z

      ‘Acest site este prost conceput, complicat, dpdv al designului e un dezastru si nu se ridica la nivelul continutului.’
      Nu stiu altii cum sunt, dar nota 3 din 10 mie la site-ul asta mie imi suna a treisprezece (zero)
      :)
      mosox, trebe ca tre sa faca treaba buna Nadal la Barcelona, ca altfel cine stie cu ce ne mai uimesti saptamina viitoare :)

      • mdionis

        Totusi in esenta, mosox are dreptate: site-ul ar putea fi mult imbunatatit.

        • Doctor Z

          Orice e perfectabil, inclusiv reverul Maestrului :)
          Insa sa spui ca site-ul e de nota 3, trebuie sa fie chestiune de pastile neluate la timp…

    • Adrian Marcu

      Cand ma gandesc la design-ul acestui site, imi vine in minte acelasi cuvant ca si atunci cand ma gandesc la continutul lui: beauty

      • mdionis

        Aspectul estetic este absolut marginal, deficientele site-ului se gasesc la nivel functional. Functia de cautare inexistenta, arhiva cu acces misterios, navigare complicata printr-o structura nicaieri explicitata. Daca laudam continutul nu inseamna ca trebuie sa ne prefacem ca nu observam scaderile evidente de pe partea tehnica: site-ul poate fi imbunatatit semnificativ.

        • Doctor Z

          Si cam care ar putea fi contributia noastra aici, la imbunatirea site-ului. Ca romanul e plin de talent, asa am inteles…

          • mdionis

            Deocamdata, contributia noastra se cheama semnalarea problemei sau problemelor. In mod sigur, cei care trebuie sa se ocupe de rezolvarea lor sunt administratorii site-ului, i.e. persoanele care pot schimba ceva efectiv. Probabil ca ar fi bine sa se gandeasca la o solutie: poate se ocupa ei, poate coopteaza pe cineva mai priceput pe partea tehnica.

          • Doctor Z

            Si cit am incercat si eu sa gasesc un job in State in care sa ma lase sa critic, si sa pun oamenii la treaba. Nu mi-a mers. Prea mult talent ar fi pierdut asa ca au preferat sa ma tina la faza de executie. La gargara nu prea suntem buni, oricit ne-am stradui.

            Sper ca mi-a fost inteles corespunzator mesajul.

            Daca nu, hai sa fiu mai direct. Criticile constructive le puteati trimite la adresa lor de email.
            Dar la cum fusesera formulate sfirseau in spam, desigur…

            Si atunci de ce sa nu epatam pe site, ca e. .gratis…

          • mdionis

            Nu stiu despre ce epatare vorbesti dumneata. Nu eu am formulat primul criticile, ci mosox. Eu am replicat comentariilor de raspuns mustind de festivism produse de dumneata si Adrian Marcu, observand ca pe partea de tenis si jurnalistica site-ul este bun asa cum spuneti voi (mai ales in placut contrast cu jalnica presa asa-zis “de specialitate” din *.ro), insa pe partea tehnica este intr-adevar loc de mult mai bine. Un administrator inteligent baga la cap esentialul si incearca eventual, in masura timpului disponibil, sa faca ceva pentru a imbunatati situatia. Restul e umplutura care ar putea foarte bine sa lipseasca.

          • Doctor Z

            Bine domnule. Sa lasam pe adminstratorii inteligenti sa…’bage la cap’, cum spuneti voi.

          • mdionis

            “a baga la cap” = “a retine”.
            Eu scriu si folosesc expresii idiomatice de unul singur, nu in numele altora.

          • Doctor Z

            Da, mersi de clarificare.

  • Sorin G.

    Wow! Foarte tare articolul. Desi la restul articolelor despre Fed Cup n-am intrat pentru ca nu ma interesa, la asta ma felicit ca am avut inspiratia sa intru.
    Camelia, rar mi se intampla sa citesc lucruri cu care in mare parte nu-s de acord si totusi sa-mi placa la nebunie ce citesc, asa ceva mi se intampla o data la…mult timp. :)

    Ca unul care a copilarit/trait (si) cu sarbi, are prieteni sarbi, strabunica e sarboaica :), mergeam/merg mai des in Serbia decat la 2 judete mai incolo de unde locuiesc (bine, e si mai aproape :) ), samd pot sa spun ca se aseamana cu romanii in multe privinte, multe din alea pe care noi le consideram “romanisme”, dar per total au mai multe calitati decat romanii, aia e clar.

    Oricum, de acuma va avertizez, la un prim meeting al cititorilor 30-0, Camelia e rezervata…pentru discutii din alea interminabile despre istoria lumii de la inceputuri pana in zilele noastre. :))))

  • Alexbsc

    Inca un articol excelent marca treizecizero, site pe care am inceput sa-l accesez mai des decat google: D
    Adrian , faci o munca minunata zi de zi si imi voi permite sa te rog ceva… Poate ne oferi o parere intr-un articol despre doua fete care acum cativa ani erau vazute ca mari talente ale tenisului feminin romanesc si aici ma refer la Raluca Olaru si Alexandra Dulgheru. Sunt f curios de opinia ta asupra evolutiei sau mai bine zis involutiei carierelor celor doua fete. De ce Raluca, dintr o jucatoare de simplu promitatoare acum este doar o jucatoare de tur nee mici de dublu , si de asemenea ce s a intamplat cu Alexandra.
    Multumesc si inca o data felicitari pt munca depusa

    • Cantaragiu Stefan

      Raluca da poate pare o enigma; din ce stiu s-a accidentat si apoi i-a fost greu sa revina la simplu si s-a axat apoi pe dublu; mai complicat au stat lucrurile cu Alexandra Dulgheru; a avut probleme mari la genunchi, s-a operat, recuperare greoaie si cu probleme, apoi reaccidentare si recuperare. dupa care a inceput urcusul spre prima suta; am vazut ca la Marrakech s-a retras saptamana aceasta tot datorita unei accidentari si tot la genunchi.
      Oricum ii tinem pumnii Alexandrei, dubla campioana WTA.

    • Davidoff

      in principiu ti-a raspuns mai jos Stefan. mai adaug ca..in cazul Ralucai dupa ce a cazut (usor) in clasament acum vreo 3 ani, sponzorii au inceput sa dispara unul cate unul, inclusiv cel mai important Adidas. Din lipsa de fonduri..si aici ma refer la lipsa serioasa ,a rarit serios numarul turneelor. Apoi au intervenit o serie de accidentari din care una destul de serioasa la spate.Cum ea nu avea bani nici de echipament, problema unei operatii serioase la o clinica buna a iesit din discutii.Anul trecut prin vremea asta a luat hotararea sa nu mai joace simplu, decat in cazuri foarte rare(la dublu spatele o supara mai putin).Ca sa concluzionez…lipsa totala a banilor si accidenterile i-au intrerupt o cariera foarte promitatoare. In cazul Alexandrei lucrurile sunt si mai simple…a suferit una din cele mai grave accidentari din tenis. Din pacate nu s-a operat la timp(nu e foarte de condamnat..operatia e foarte dificila) A stat un an(imens pentru un sportiv de performanta, iar revenirea e greoaie.Iti trebuie vointa de fier si un concurs de imprejurari favorabile sa mai revii.Numai anul asta are vreo 4 abandonuri.

    • sorin-arges

      Raluca Olaru ….
      In 2007, pe val, considerata noua stea in devenire a tenisului romanesc ia o decizie care ii va marca din pacate negativ intreaga cariera. Nu participa la Wimbledon deoarece se hotaraste sa dea bacalaureatul normal (nu in sistemul permis de minister pentru sporitvi). Fara indoiala acest lucru ii afecteaza pregatirea. Pacat … ulterior urmeaza un sir de accidentari din care nu-si va mai reveni total niciodata. La vremea ei sa spunem ca Goerges si Cornet ii erau cliente.
      Acum .. a ramas cu bacalaureatul ….

      • Bogdan Georgescu

        Tot respectul meu pentru decizia de a da bacalaureatul normal. Nu cred ca fix acea perioada i-a afectat decisiv cariera, a fost mai degraba un concurs de imprejurari. Stim foarte bine cum se dadea bacalaureatul “pentru sportivi” pe vremea aceea, asa ca, ma scuzati, dar bacalaureatul ei valoreaza ceva, doar si pentru simplul fapt ca se poate uita linistita in oglinda.
        Prea des avem impresia ca, daca faci sport de performanta, 1. Esti vedeta, iar regulile societatii nu ti se mai aplica (vezi mai ales la futbolisti) si 2. Nu mai ai nevoie sa iti termini studiile. Uitati-va la sportivii seriosi din strainatate, chiar si fotbalisti … oameni cu capul pe umeri, care in paralel si-au continuat si studiile (cat si cum au putut), fiind pe deplin constienti de faptul ca pe la 30-35 de ani trebuie sa abandonezi sportul de performanta si atunci …. ce vei face in continuare?
        Mesajul Ralucai este unul frumos, imi pare rau ca face parte dintr-o lunga serie de evenimente nefericite care I-au influentat negativ cariera. Dar de aici si pana la ce afirmi tu, e cale lunga …
        Mult success Ralucai in continuare si … poate gasim pe aici vreun sponsor sa o ajute sa revina acolo unde ii este locul?

        • Andrej

          Nu sunt de acord cu tine aici. Daca alegi cariera de sportiv de performanta, trebuie sa renunti la studii. Sa te dedici total. Nu sunt doua lucruri complementare. Foarte, foarte putini sportivi de top s-au tinut de scoala. Nu cred ca vreun tenisman emblematic a absolvit o facultate in timpul carierei. La un sportiv, continuarea studiilor in paralel cu cariera sportiva imi ridica semne de intrebare cu privire la increderea ca va reusi, din moment ce are nevoie de aceasta plasa de siguranta.
          Eu stiu doar de Youzhny ca si-a dat doctoratul (da, tocmai el). Ce e ironic e ca tema a fost ceva legat de psihologie in tenis. The man clearly knows his stuff.

          https://www.youtube.com/watch?v=fi-CgSO9Evw

          • Radu Marina

            Radwanska si Zvonareva au continuat studiile paralel cu cariera sportiva (si au facut-o foarte bine), iar Na Li a continuat o perioada in paralel dupa care s-a oprit din tenis pentru a-si continua studiile. Eu nu cred ca trebuie sa te limitezi/dedici doar la un lucru, in general, in viata… chiar daca il faci bine.Si acum, sincer sa fim, nu cred ca a transpirat vreuna din cele sus invatand prea mult, deci nu vad in cel fel le-ar afecta cariera.

          • Bogdan Georgescu

            E greu sa fii si bun sportiv, si om cu studii superioare! Nu am spus ca sunt multi care POT sa o faca, in primul rand! In al doilea rand, dintre cei care ar putea, nu toti o fac! Dar pe cei care o fac, ii apreciez mai ales pentru maturitatea de care dau dovada si pentru perspectiva pe termen lung pe care o au asupra vietii lor!

            Pacat pentru Raluca, dar pentru mine, ca om, acel gest ramane reprezentativ! E infinit mai greu sa iti urmezi drumul, sa fii omul care esti, in ciuda tuturor obstacolelor care iti apar in drum, fara sa faci compromisuri!

            http://www.youtube.com/watch?v=RcVW1v79QVs&list=PL7kRr9NdvN_BgK09FSGoSA7YJ5yN48rTT

          • Doctor Z

            ‘ La un sportiv, continuarea studiilor in paralel cu cariera sportiva imi ridica semne de intrebare cu privire la increderea ca va reusi, din moment ce are nevoie de aceasta plasa de siguranta.’
            Ah, ce m-ai atins aici… Exact in situatia asta sunt eu cu Andrei, nu sunt convins ca pot juca exclusiv pe cartea ATP-ului. De fapt sunt si mai parsiv (in primul rind cu mine insumi), eu vreau neaparat ca o eventuala tranzitie la profesionisti sa se faca cel mai devreme dupa macar doi ani de facultate, sa ramina si cu o bruma de carte. Dar ai dreptate, marii jucatori nu au ezitat niciodata. Insa n-ai idee citi alti …potentiali mari jucatori s-au sacrificat pe altarul mirajului ATP/WTA, si au ramas…nici macar cu bacalaureatul. Multi din ei pur si simplu nu au avut suportul necesar pentru a razbi in primii doi ani in hatzisul turneeleor Futures la mama dracului. Stiu o poveste de genul asta, e destul de trista.

          • Andrej

            Stiu ca sunt sanse foarte mari sa o iei in barba, dar am mai zis, daca vrei sa fii tenisman trebuie sa fii putin nebun, sau ma rog, sa fie si parintii putin nebuni. Iei o decizie si faci TOT ce e posibil ca sa o faci castigatoare.
            Daca tu esti convins ca poate reusi in tenis, iar el vrea sa urmeze calea asta, de ce ii mai trebuie carte? Chiar si daca nu ajunge GOAT, chiar daca nu ajunge in top 100, poate ajunge antrenor de tenis. Cred ca in USA se poate castiga foarte bine si astfel. Cartea mi se pare overrated. Personal, apreciez mult mai mult pe cineva fara pic de cultura generala, dar care traieste din pasiune, decat un intelectual mediocru care isi face jobul doar gandindu-se cat mai e pana la urmatoarea zi de salariu.
            It’s a fact. Cei care au ajuns uriasi, la 12-13 ani au marsat exclusiv pe asta. Tenisul a fost singura optiune. It was this way or the highway. Mentalitate similara cu cea a conquistadorilor spanioli, care odata ajunsi in Mexic, primul lucru pe care l-au facut a fost sa-si arda barcile. Sa nu existe in niciun moment alternativa retragerii.

          • Doctor Z

            Adevarul e ca si eu mi-am dat foc la valiza dupa ce am aterizat la Dallas, in 2000 :)

        • sorin-arges

          Pe vremea aia si pentru sportivi si pentru ceilalti era o formalitate.
          Avea clasament bun pentru Wimbledon, era in jur de 50 WTA, era in plin sezon. Retin acest amanunt deoarece aproape nu mi-a venit sa cred. A fost o stire pe care presa a facut mare tam-tam, exact in spiritul celor spuse de tine. Din pacate nu a fost deloc un concurs de imprejurari ce a urmat, ci o consecinta. Acolo s-a rupt filmul carierei ei, altfel foarte promitatoare. Teoretic si principial ce spui tu pare corect, din pacate cu particularitatile de la noi situatia se schimba. Iar a rata un Wimbledon, avand un clasament bun pentru ceva ce poti rezolva ulterior fara probleme mi se pare definitoriu ca atitudine fata de tenis pentru Raluca. Probabil au mai fost si alte decizii cand tenisul nu a fost printre prioritatile ei … cam asa apar accidentarile si tot cam asa se pierd si sponsorii..
          Prin comparatie, anul trecut, obosita si accidentata, Simona era intrebata de un reporter ce are de gand sa faca in continuare. Privindu-l uimita cu ochii ei mari si adanci in care ai toate sansele sa te pierzi, a raspuns … ,,Cum ce voi face ? Doar urmeaza US Open !”

  • Doctor Z

    Si totusi Doctorul smells trouble la Fabrica de Vise care pare fi Treizecizero :)
    Niciun articol despre finala de vis de la MC si niciun articol despre turneele de saptamina asta, inclusiv cel de la Bucuresti?
    Come on guys, what’s happening? :)

    • scrumm
    • Doctor Z

      Cred ca Adrian e in vacanta, corabia merge in continuare. Daca e asa, vacanta placuta ( pun pariu ca se gindeste la treizecizezero, si trimite schimbarile prin telefon :)
      Sper sa nu fi lasat cheile de la Fabrica pe mina Cameliei, ca o sa fie mai ceva decit in ‘Night at the Museum’ sau macar ‘Home Alone’ :)

      • ilovetennis

        Adrian, daca e in vacanta, tot la tenis se gandeste, garantat 100%. Asa se vede din tribunele Arenelor BNR:).

  • Bogdan Georgescu

    Doamne, ce meci dramatic la Stuttgart: Cum sa pierzi de la 5-1 in setul 3, de Maria S.!
    Olala …. si totusi, de la 6-5 si 30-0 pe serviciul propriu, uite ca poate si Lucie S. sa piarda meciul!

    Apropo, o explicatie pentru oboseala Simonei din cel de-al doilea meci de duminica: http://www.gsp.ro/sporturi/tenis/dezvaluire-despre-simona-halep-a-avut-probleme-mari-inaintea-duelului-cu-serbia-tremuram-toti-424289.html

    • Costel Zamfir

      SUPERB MECI!Am vrut sa postez si eu aseara, dar nu am gasit un loc potrivit.Totusi, daca facem o paralela cu meciul Carstea – Jovanovski din Fed Cup ar merge postat si aici.Au fost voci nemultumite de faptul ca Sorana n-a reusit sa inchida meciul conducand cu 5-2.Uite ca se intampla si prin alte parti…si nimeni nu o poate acuza pe Sharapova ca n-are experienta, sau ca n-are nervi tari, sau ca se crispeaza cand conduce!Cand adversarul nu mai are nimic de pierdut se poate intampla sa-i iasa totul iar tie nimic.Uneori cred ca o judecam prea aspru pe Sorana.
      Revenind la meciul de aseara, probabil a fost cel mai frumos meci al sezonului, cel putin ca evolutie a scorului.Topul meu personal al celor mai frumoase meciuri vazute anul acesta in WTA ar fi:
      1. Sharapova – Safarova (Turul 1 – Stuttgart)
      2. Cornet – Giorgi ( Finala – Katowice)
      3. Radwanska – Azarenka (Optimi – Australian Open)

      Nu pun meciurile jucate de romance, acolo sunt mult prea subiectiv :)

      • Radu Marina

        Intr-adevar, a fost un meci frumos, foarte ciudat chiar, tinand cont ca am avut un meci de fete si 3 TB (dintre care unul a fost facut fara ca vreuna dintre jucatoare sa-si piarda serviciul). Dar… recuperarea de la 1-5 s-a facut pe fondul greselilor enorme ale Sharapovei (au fost 4 lovituri de langa fileu pe care le avea in mana, si le-a dat ou + duble si greseli tipice) iar recuperarea Sharpovei de la 6-5, 30-0 s-a facut, de asemenea pe fondul erorilor Safarovei care a facut 2 duble si o greseala nefortata, dar, bineinteles astea nu amputa frumusetea jocului de aseara.

        P.S – In topul tau as mai aduga inca 2: Halep – Radwanska (semifinale Doha) si Serena – Li (finala Miami).

        • Costel Zamfir

          Pana sa rateze acele lovituri de langa fileu,cel putin la doua dintre ele a tot dat in minge ca lumea…insa Safarova i le intorcea incredibil…cand dai de 3 ori de langa fileu cu toata forta si vezi ca tot nu castigi punctul…e posibil ca a 4-a lovitura sa o dai in fileu desi pare la fel de simpla.Oricum, si Safarova i-a facut cadouri.Si meciul dintre Jankovici si Barthel a fost frumos, mai ales al doilea set.
          Halep – Radwanska probabil a fost cel mai frumos meci al Simonei pe anul acesta, urmat de cel cu Safarova ( Indian Wells).N-am trecut in top meciurile Simonei pentru ca ale ei sunt cele mai frumoase cand castiga…si atat de urate cand pierde. :)) Din pacate n-am avut posibilitatea sa vad finala de la Miami.Sunt convins ca a fost un meci foarte frumos.

    • http://www.george2210.blogspot.com george2210

      Entorsa aia n-a fost cu vreo 10 zile inainte de meciuri?

      • Bogdan Georgescu

        Eu nu stiam nimic de nici o entorsa… Simona s-a retras de la Miami pentru ca a suferit o operatie la unghia degetului mare de la picior! In rest, o credeam bine, sanatoasa, antrenandu-se pentru sezonul de zgura …. mi se pare cu atat mai meritorie prestatia ei din FedCup cu cat nu avea nici macar antrenamentul necesar pentru acele meciuri!
        P.S. Ei, n-a fost bine daca a aparut, nu ii spui adversarului ca esti accidentat inainte de meci ! Daca, acum vad si eu, a fost o stire de pe 9 aprilie,deci cu 10 zile inainte de meci.

        • http://www.george2210.blogspot.com george2210

          A aparut si informatia cu entorsa, dar nu cum zice Cosac cu 5 zile inainte de meciuri.

          • Guest

            cu accidentarile alea ca nu stie sa isi taie unghiile sau sa umble pe teren m-a tinut in suspans… da atitudinea aia m-a disperat. Du-te fata draga si ia toate GS si stai toata viatza pe locul 1 WTA dar cand e pt RO lasa pe cineva cu atitudine de profesionist sa joace sa stau si eu calm la meci. Ca sunt satul de nervii tai pana peste cap.

          • http://www.george2210.blogspot.com george2210

            Tu vorbesti despre Simona aici? As fi putut sa jur ca nu.

          • Guest

            da man, despre ea vorbesc… a venit sa “revolutioneze” tenisul romanesc de nu mai pot discuta cu cineva despre tenis sa nu zica de Simona. Macar de avea la vreo 26-27 de ani sa fi scapat de ea in cativa ani… da asa o sa treb sa ii suport toanele o generatie intreaga. Jesus… Mai bine vad pe Hanescu sau pe Copil cum joaca 10 partide de Challenger si daca e sa piarda pe fiecare dintre ele ca sunt calmi si ma simt si eu bine la meci decat sa o vad pe Simona cu nervii ei cum face Golden Glam-ul carierei. Asa simt eu. Sunt satul de conflicte si de framantari interioare. Imi ajung ale mele. Vreau sa vad sportivi care se exprima cu SERENITATE (nici o trimitere la Serena care nu e deloc acolo) pe teren. Cine pierde sau castiga nu ma intereseaza. Eu ma uit la tenis pentru armonia care o poate da intre forta si finete. Si nu ii pot suporta pe jucatorii capriciosi care au tot soiul de trairi pe teren, indiferent de ce natie au.

          • mishu

            Un singur sfat, frate : unde nu-ti place, nu te mai uita, daca “esti cu nervii”… :)

          • Best

            “Asa simt eu. Sunt satul de conflicte si de framantari interioare. Imi ajung ale mele.”

            In acest caz, gresesti amarnic daca urmaresti competitiile sportive. Sugestia mea sincera e sa iti cumperi o serie de discuri cu muzica gregoriana pe care sa le asculti regulat, sa petreci mai mult timp la biserica sau in mijlocul naturii, departe de zbuciumul orasului dezlantuit. Nu sa te concentrezi pe transpiratia unor sportivi care in ultima instanta sunt adversari pe teren, incearca sa isi invinga oponentul cu mijloacele sportive oferite de regulament si transmit orice altceva decat seninatate (nota: daca Hanescu pierde insa iti transmite seninatate, e grav atat pentru dumneata cat si pentru ce ar trebui sa fie Victor ca profesionist).

  • Miron Ovidiu

    Inca nu e articolul de la MC. Avand in vedere ca pt Fed Cup au incercat sa aduca imbunatatiri la formatul siteului, probabil acum se regrupeaza putin si analizeaza ce a mers si ce n-a mers. Personal imi era ok cu un articol ATP, un articol WTA, mai divizat de atat nu-si are rostul pentru cei care vor sa posteze.

  • Andrej

    Nu se poate!

    • Stanley Kubrick

      Ba se poate ! :))

  • Alex JustMee Mee

    Doamne daca nu participa la us open va fi urat rau 😐

  • Hornet

    Accidentat la incheietura mainii drepte??? Hmm cred ca se pregateste intens pentru U.S Open si a considerat ca e mai bine pentru el sa nu participe daca nu se simte pregatit.Ramane locul doi oricum si nu are nimic de pierdut.Titlul la U.S Open e tinta. Ar putea fi privita de unii chiar ca o tactica inteleapta.Am zis

    • Andrej

      USO tinta?! Fara niciun turneu pregatitor pe hard?! Glumesti.
      Finalul de sezon e compromis :(.

      • neo

        -2000 de puncte.

        Posibil -4000 daca rateaza si USOpen.

        Incredibila chestie. Nu era stilul lui sa se accidenteze prin antrenamente…

        Cred ca tot ce poate spera in continuare in acest an e un prim titlu la WTF …

  • neo

    Cred ca organizatorii Winston-Salem au intrat in trepidatie. Ma gandesc ca s-or gandi si ei ca e posibil sa il aiba pe Rafa pe tablou 😉

    Partea buna pentru Andrej e ca Muzza are din nou sanse la trofee …

    • Andrej

      Ar fi timpul sa salveze sir Andrew tenisul. Dar sincer, nu sunt chiar convins ca o va face.
      Conditia lui fizica nu prea se compara cu cea dinainte de operatie, si si-a pierdut putin din spiritul de sacrificiu. In timpul RG-ului l-am vazut zambind de cateva ori. Ala nu are cum sa fie un semn bun.
      Dar eu sper in continuare.

      • neo

        Macar o finala cu Roger, pe la Cincy ori prin alta parte, sa mai faca scotianul. Ca ies meciuri frumoase intre ei, ori ieseau odinioara…

        • Andrej

          Eu sincer as fi surprins sa piarda Djokovic mai mult de 2 meciuri pana la finalul sezonului.
          Cred ca va trage tare sa-si aconteze Cincy, sa completeze setul. Momentul e cat se poate de prielnic. Andrew iesit din forma, Rafa out, Delpo out, Olderer is old…chiar nu vad cine s-ar putea opune Tsunamiului sarbesc in acest final de an.

          • neo

            Nu stiu ce sa zic de Djoker. E imprevizibil. Mereu a fost asa, chiar si in 2011 ne-a surprins pe toti… Oricum ar fi, ma intreb daca doctorul o sa iasa din autoexil si o sa ne dea poze de la Cincy. Cu Djokeru’ ori cu cine o mai vrea el…

            Apropos, ai idee ce se mai intampla cu cei 2 “razboinici” (sper sa nu se supere ca le zic asa)? Stiu ca voi mai aveti si alte canale de comunicare…

          • Andrej

            Mai comunic cu ei pe mail. Nu vreau sa mai divulg nimic, pentru ca ar fi un motiv ca macar unul dintre ei sa isi doreasca sa iasa din exil, si nu vreau sa-i dau iar de munca lui Adrian, asa ca iti pun la dispozitie mailurile lor, daca vrei sa mai vezi ce mai fac. Cel putin Doctorului cred ca i-ar face mare placere sa te tina la curent cu progresul lui Andrei.

          • neo

            ok. tks.

          • Dadan

            Da, in mod normal Nole
            nu mai trebuie sa scape din mana următoarele turnee. Din pct meu de vedere el a
            câștigat mult prea puține GS in ultimii ani ținând cont de forma lui … totuși
            atunci când joaca are cel mai bun tenis in prezent, din pacate asta e adevarul…

  • neo

    Se pare ca in aceste 2-3 saptamani va avea incheietura imobilizata…

    Altfel, stiati ca s-a tuns Rafa? Arata ca Roger acum vreo 2-3 ani…

    http://www.vamosbrigade.com/images/podw27jul14_full.jpg

    • Andrej

      O zi catastrofala pentru mine azi, am lasat 4 kg pe terenul de fotbal, kg pe care m-am chinuit vreo 6 luni sa le castig, am pierdut calificarea in SF campionatului de fotbal, apoi, primul lucru pe care il citesc cand pornesc PC-ul, Rafa out si sezonul e compromis. Enough of this day.
      Cred ca e timpul sa ma duc la somn.

      • neo

        Sleep well, my friend.

        Te astept maine pe aici sa mai vorbim una alta…

      • Dadan

        Ce campionat de fotbal?

    • Dadan

      Despre noua freza trebuie sa verific cu soția care la rândul ei este mare fan Rafa.
      Fiecare meci la noi in casa este urmărit cu mare interes, iar daca eu pot sa apreciez si calitățile lui Nole ea nu prea-l agreează…cică are o figura răutăcioasa si enervanta :)))

    • Dadan

      Am primit confirmarea, citez…”so sweet” :)))

  • Nasty

    S-a terminat. Nu cred ca mai revine. La US Open(daca participa) nu trece de sferturi. A simtit ca nu are nicio sansa sa castige si a preferat sa nu joace. Tipic!

    • neo

      Ce s-a terminat? Unde nu are sanse sa castige? Despre ce si despre cine credeti ca vorbiti? Ati citit detalii despre accidentare?

      • Nasty

        Despre Nadal e vorba! E terminat

        • neo

          A cata oara spuneti asta in ultimii 5 ani?

          • Nasty

            De data asta chiar s-a terminat. Imi pare rau! Asta este!

          • Andrej

            Hai ca acum ma simt putin mai bine. Asta e semn clar ca isi va reveni. 😀

          • neo

            Hai bai, eu credeam ca tu sforai de-acum o ora 😉

            P.S.
            Ce imi place la adeptii teoriilor conspiratiei care sunt indivizi anti-Rafa (ii gasesti pretutindeni) e ca folosesc ideea ca niciodata nu s-a retras, in 10 ani, de la RG. Ce nu stiu ei e ca tocmai asta a facut baiatul in 2004…

          • Andrej

            Sunt prea deshidratat pentru a dormi. Sper doar sa nu se mai intample vreo calamitate pana adorm.

          • raulmad

            Ce sa se mai intample? Crezi ca naste Jelena mai repede de cat era programata? :)
            Dormi linistit. :)

          • Andrej

            Referitor la acel P.S. mie cel mai mult imi place cum spun ca jocul lui e prea fizic, ca nu are cum sa nu se accidenteze, sau sa aiba cariera lunga, iar cand se accidenteaza, spun ca e vrajeala, ca incearca sa scoata adversarul din ritm (daca se intampla in timpul meciului), iar cand se retrage de la turneele urmatoare concluzioneaza ca o face din motive dubioase. 😛
            He can never ever win with them :P.

          • neo

            Any logic that suits the moment!
            Tennis tards at their best :)

          • Dadan

            Ai pus punctul pe “i”, ba alearga pre mult si nu poate sa aiba carierea lunga in ritmul asta, ba se preface cand se accidenteaza….Minunat!

          • Dadan

            Asa a fost si dupa cele 8 luni, nu a mai castigat nimic!

    • raulmad

      Brilliant…….maravilloso………….
      De ce nu m-am gandit si eu la asta? :)

    • @lex

      Vomitati, mah, vomitati de invidie, ca poate va veti simti si voi mai impacati cu pielea de pe voi! Dar am asa niste indoieli cat capra ca nici daca va schimbati sangele, nu veti putea sa va infrangeti rautatea… de fapt, cine se-aseamana, se-aduna… Stii cu siguranta ce am vrut sa spun… :p

      • Nasty

        Hai nu fii suparat te rog! Nu plange! All good things come to an end. Exista un echilibru in natura

        • @lex

          Tie iti dam voie sa scrii si cu trei de “i”, pt ca oricum nu conteaza ce spui… Macar am vazut ce nivel de “cultura” ai… Oricum, “nu asta era ideea”, nu?! :p

        • chichirichi

          Poti sa le comunici martorilor lui Rafaila ca statisticile nu sunt de bun augur pentru el : nu şi-a apărat niciun titlu pe suprafaţa dură în întreaga carieră
          Deşi a câştigat 15 turnee pe suprafaţă dură în carieră, Rafael Nadal nu a
          reuşit niciodată să se impună în sezoane consecutive în acelaşi turneu.
          Nu o va face nici anul acesta în Canada sau în cel de-al treilea turneu
          de 1.000 de puncte organizat în Statele Unite.
          Totodata este stiut ca Rafaila nu a reusit sa-si apere niciodata fotoliul de no.1de la un an la altul.
          Le ramine speranta ca poate la US Open va sparge ghinionul dar eu sincer ma indoiesc de aceasta.

          • raulmad

            Si ce e asa de rusinos ca n-a reusit sa se impuna in sezoane consecutive la acelasi turneu pe hard?

          • chichirichi

            Nu stiu daca e rusinos am citat o statistica pe care nu am comentat-o .Las pe fiecare s-o interpreteze dupa cum socoteste de cuviinta.

          • raulmad

            Hai nu fi timid acum :)
            Stiu ca ai citat o statistica (adevarata de altfel nimeni nu contesta) dar ma intreb de ce n-ai abordat problema si in celalalt sens: cate titluri pe zgura si-au aparat Nole si Roger? Sau asta nu se pune? :)
            PS. Ca sa te scutesc de “cautari” (desi sunt convinsa ca stii) iti spun eu: Nole 0 iar Rogeru’ fix 1. Si atunci?????

          • Codan

            N-a abordat problema si in celalalt sens pentru ca e vorba de contextul despre care discutam. Nadal s-a retras de la Monteal si Cincy. Probabil nu-si va apara nici US Open-ul. Si de aici tragi concluzia ca mai trece un an fara ca Nadal sa-si apere un titlu pe hard.
            Ai 2 variante. Fie consideri ca a-ti apara titlul pe o suprafata e ceva dificil de obtinut sau nu consideri.
            Daca e ceva dificil, atunci nasol pentru Rafa si Nole, iar acel 1 din fata lui Roger are o pondere mult mai mare decat ai sugerat tu ca are.
            Daca nu e ceva dificil, atunci din nou nasol pentru Rafa si Nole ca n-au fost in stare sa-si apere un titlu pe hard, respectiv zgura.
            Eu, personal, cred in prima varianta. Nu e ca e dificil, ci foarte dificil, de vreme ce 2 dintre cei mai mari jucatori ai tuturor timpurilor nu au reusit aceasta performanta.

  • Any

    Dor de Rafa… Mi-e dor si doare…
    Inca cred ca este o gluma, cand o sa ma trezesc o sa il vad pe Rafa la Toronto si apoi la Cincy, apoi Us Open. Vreau sa il vad jucand, jucand bine, rau, sa mai si castige si sa ma faca sa visez ca am castigat RG, Us Open, Ao, Wim.
    Undeva in univers trebuie sa existe o compensare a acestor accidentari cand ti-e lumea mai draga. Cred ca asa se explica anul 2013 cand am “intinerit” (vorba cuiva). Vara trecuta a fost cu adevarat magica si parca, datorita noptilor devenite zi, datorita lui Rafa, energiei lui, semifinalei de la Montreal, am trait un an mai lung.
    Always with Rafa no matter what!!!

    • neo

      Cum adica undeva in univers? Crezi ca o fi vreun alien care sa joace tenis cu top-spin enorm pe planeta lui de bastina si care va reusi, undeva, foarte departe de Terra, sa depaseasca recordul de GS al rivalului sau de-o viata? La acest gen de compensare te gandeai? 😉

      Scuza-ma ca sunt rau, dar glumesc. Empatizez cu orice fan care afla ca favoritul va sta o vreme pe margine… Dar stai linistita. Ca de obicei, Rafa va reveni in forta…

      • Any

        Nu. Stai linistit, Roger is the best now and forever.. dar Rafa… mi-e dor si doare…

        • neo

          Hey, Any, nu fi trista. Vine USOpen-ul intr-o clipita. Si Rafa va fi acolo…

          • Any

            :)))

  • florin78

    Nu e dracu asa de negru cum vor unii sa il vada, Rafa will come back daca nu anul asta impreuna cu Delpo la anu se stie ce va paste :)

  • neo

    Ceva meciuri in desfasurare la fete acum?

  • florin78

    Ma uit la Aga e o umbra deocamdata:) cam ca tot sezonul ei, o cam citesc toate si daca mai face si greseli daca nu e in zi normala e luata pe sus cam de oricine e in meci, nu are serviciul aproape deloc cu ea si astfel e vulnerabila.

    • neo

      Da. Tocmai am gasit si eu meciul… te uiti cumva pe Digi? Ori nu il da Digi?

      • florin78

        da pe digi si mai am un meci programat la ei joaca Petko :) cu cine crezi cu o fetita de 16 ani ce a batut-o pe Stosur locul 400+ si cat crezi ca are la 16 ani doar 1.80 si serveste si cu 190 kph E japoneza Osaka doar cu numele ca e americana si cum e construita si scolita la americani de mica e crescuta la ei.

        • neo

          Deci Aga chiar e o umbra. Pare ca a si slabit cateva kilograme…

          • florin78

            Mie mi se pare ca arata mai bine :)) nu imi displace dar cu jocul vai vai ce sa mai zic nu ii iese nimic si cand face si nefortate e ca mielul la taiere :)

          • Andrej

            Toata lumea slabeste..:(

          • neo

            As vrea eu :)

      • florin78

        Daca preferi incepe imediat si Sorana dar doar pe net. Mi-am propus de acum sa nu mai am probleme cu propria mea constiinta sa ma uit la meciurile Soranei doar de la turu 2 in sus azi am o oportunitate rara cei drept anul acesta :)

        • jiminy cricket

          unde e meciul Soranei pe net?

          • florin78

            nu il gasesc pana si meciul de dublu de pe terenul 5 e televizat dar la Sorana nu am gasit stream :(

    • Andrej
      • florin78

        Aga cea cu sangele rece, nu clipeste niciodata chiar si acum un pic daca clipeste Lepchenko si e mancata :)

  • Hornet

    @disqus_FXDSgzUPVF:disqus Viespea spune asa: E vara cald, trage pestele la scoica ne-am apucat de
    antrenament si hmm nu prea merge.Participam sau continuam pregatirea? Nu
    ne mai intereseaza asa mult celelalte turnee.Turneu pregatitor spui tu?
    Jokerul castiga la Wimby fara pregatire. Hiena spaniola are o varsta ,
    si in plus nu il prinde rolul de regele savanei el e un haituitor, un
    distrugator de modele, mituri si preconceptii, cu 4 lovituri bune si
    conditie fizica poti haitui pe oricine daca esti determinat.Eu zic asa.A
    ramas un singur obiectiv in cariera: “17”. Restul e fum si vanare de
    vant. Am zis!

    • florin78

      sunt de acord cu tine eu pentru asa ceva cred ca se focuseaza pentru GS dar sa sti ca aici desi mi-as dori sa fie ceva gen Simona o vacanta mai lunga e ceva serios. Nu cred ca Nadal nu venea la Mastersuri macar la unu sa aiba meciuri in picioare pe hard. In orice caz daca la US Open nu vine suta la suta pregatit ma bine un 2015 cum a mai facut el in alti ani cu macar 2 GS in palmares. Chiar si in cazul in care venea nu cred ca le mai castiga pe ambele si in acest caz numarul unu la final de an oricum sarea din schema.

    • Andrej

      As vrea sa ai dreptate. Dar din ce am mai citit, se pare ca va trebui sa stea cu mana in ghips 2-3 saptamani.
      Pentru Rafa e foarte important sa aiba meciuri in picioare pentru a juca la un nivel bun.
      Singurul aspect pozitiv pe care il pot vedea aici este ca ar putea sa ajunga la WTF cel mai odihnit.

  • florin78

    Ma uit la meciul lui Petko cu Osaka si ma intreb oare cum a putut pierde Stosur la o “glumiță” de jucatoare cum pare japoneza. Daca nu ma insel Samantha a mai facut vraji si a reusit sa puna pe orbita inca o tinerica pe nume Viky Duval chiar la US Open 2013.:)

    Ps: in setul 2 la 3-0 pentru Petko am observat ca a adormit si nemtoaica un pic pe ea si s-a trezit ca ii pune mingi la “micuta” pe mijloc numai bune de tragere si s-a trezit cu niste lovituri naprasnice si repede s-a facut 3-2

    • chichirichi

      Nici vorba Sam Stosur la W 2013 a pierdut in tur 3 la Lisicki.
      In schimb V.Duval a castigat in tur 1 la eterna speranta Soranica Diesel la W 2014.Sa nu-i luam meritele cuvenite domnisoarei Cîr in lansarea de noi vedete.

      • florin78

        Sam Stosur ma refeream ca a lansat-o pe V Duval la Us Open 2013, la W 2014 deja se stia cine e V Duval Sorana era chiar impacata cu ideea ca nu are cum sa o bata pe aceasta fata, era impresionata de ce joaca pustoaica.

        • chichirichi

          Am citit eu in fuga.Da la US Open Sam a pierdut la Duval care la W 2014 era deja o mica vedeta.

    • Radu Marina

      Pe cat de solida din punct de vedere fizic e Stosur pe atat de fragila e din punct de vedere al mentalului, al emotiilor. Are niste lovituri formidabile; atunci cand se afla intr-o zi de gratie (asa cum s-a intamplat la RG cu Sharapova sau in finala la USO cu Serena), lovitura de dreapta si serviciul sunt de-a dreptul impresionante, ai zice ca sunt executate de un barbat la cata forta, efect si lungime au. Dar, vesnicile probleme (pentru care a cazut atat de mult si in clasament ) raman emotiile si fragilitatea cu care uneori intra in meciuri. Cand se simte impinsa in spatele terenului de loviturile agresive ale adversarei se pierde, intra intr-o defensiva permanenta cu un slice care nu-i ajuta la nimic… si cam asta s-a intamplat si in meciurile cu Duval si Osaka.

  • jiminy cricket

    Sorana a terminat regal, cu o dublă greşeală :) (a unsprezecea!) 6-4, 5-7, 3-6. Aproape 2 h 5 min, totuşi…

    • florin78

      eram aproape sa zic ca va castiga la tiebreak in setul 2 si ma intrebam trebuie sa fi jucat ceva Sorana daca e aproape sa inchida in 2 seturi si cu 10 duble greseli, dar a trecut cu brio peste sf setului 2 fara sa se mai incurce in tiebreak in decisiv a fost pe repede inainte stim deja stilul si recunoastem autorul operei din prima cum se spune.

    • Valentin

      Regal?! 😀
      Tare sunt curios ce-o gandi si simti fata asta.

      • jiminy cricket

        Cred că Sorana s-a luptat, dar n-a rezistat la un moment dat să nu dea pe ffw, vorba lui @florin78:disqus.
        Ce simte cred că are legătură cu ce gândeşte, dar, sincer, nu m-aş vrea în pielea ei.

  • florin78

    In alta ordine de idei fata de stirea de mai sus si in aceasi ordine de idei pentru Sorana care prinde doua meciuri de trei seturi in capitala americana, lucrur rar pentru Goffin de exemplu ce se chinuie si el sa prinda un meci de 3 seturi de vre-o luna. Cum ar zice Andrej e bine ca e odihnita pentru Montreal pentru un pic mi-a fost teama in doua momente ca s-ar putea sa mai stea o zi in plus si anume la 2-0 in setul 2 pentru Sori si apoi cand a revenit de la 5-3 la 5-5 in setul 2. A trecut cu bine peste aceste momente de panica si a revenit la normal.

  • Valer Johann

    nadal se va retrage din tenis, fie se accidentează la genunchi sau pe la degete, tot e bandajat pe la el, fie un test doping care o sa deschide mult gaz si asa cu multe discutii mai mult incitante decat reale, totusi sper sa fie bine si sa revina,

  • petru

    Halep va fi numarul 2

  • aasas@yahoo.com

    Clasic! Mai crede cineva in aceste accidentari? Cum de numai jucatorul asta se accidenteaza stupid? Vezi virusurile stomacale si alte prostii. Cum de numai acest jucator revine din accidentari fff puternic? De ce Murray,Delpo si altii nu-si revin din accidentari?
    Va ramane GOAT-ul trisor.

    • petru

      Si de ce ar minti ca e accidentat? Ce interes ar avea? Nu spun ca n-ai dreptate, dar de ce n-ar dori sa joace daca e sanatos?

      • dan

        Accidentarea e cea mai credibila varianta. Eu cred ca urmeaza ceva tratamente medicale minune(mai mult sau mai putin interzise,poate chiar deloc) si nu ajunge apt 100% in timpul cerut. Virusul stomacal i-a intarziat revenirea 2-3 luni 2013, desi pentru o indigestie nu vad cum sa nu revii in max 2 saptamani.

Design: Bogdan Gheorghe